La classe de 1r de primària, ha rebut la visita d'Ana, la mare del nostre company Xavi. Ha vingut a fer la 2a animació lectora del curs. Ens ha portat al món de la imaginació, llegint junt al seu fill, de manera divertida el conte: "Tinc un drac a la panxa", així ha aconseguit complicitat i empatia amb tots els xiquets de la classe. Una història dramatitzada, escrita amb vers, que ens ha encantat. Aquest llibre parla de l'ansietat i de la falta de confiança, de com sentim la por com un "drac"i de com podem ajudar a dormir-lo, a controlar-lo per sempre per a que no siga més fort que nosaltres. Després de la lectura, hem parlat sobre les pròpies pors i hem compartit solucions, com el protagonista del conte, que tenia por escènica. Aquesta és l'excusa per poder parlar sense por, de la por. Hem volgut normalitzar-la perquè forma part de tots. També hem realitzat uns dibuixos molts bonics sobre la història, que li hem regalat de record a Ana, per fer-nos, junt a Xavi, d'aquesta bonica animació. Des d'ací li donen les gràcies i animem a més mares, pares, iaios... que vinguen a contar-nos més contes! Ací tenim les imatges: https://photos.app.goo.gl/FLzNHgxFqzzDvNDQ6
En diferents cursos de primària hem vist en l’assignatura d’arts els diferents moviments artístics i hem observat com amb el pas del temps, quan un nou moviment naix normalment és per trencar amb el moviment anterior. Passa així amb els avantguardes com l’impressionisme, el fauvisme, cubisme. Ara ens toca a nosaltres, estem fent la línea del temps de la nostra vida…esteu preparats per a vore els resultats? A l'enllaç següent teniu més imatges dels alumnes que ho han fet: https://photos.app.goo.gl/knbUm6LApujtRWL6A
Tal i com ve sent habitual us presentem l'apartat per al procés que encetem aquest curs sobre l'Admissió 2019-2020. Ací anirem penjant tota la informació, documents i dates, que us faltaran per a emplenar tota la documentació requerida des de Secretaria. És important complir amb les dates per poder entregar la informació a temps. Anirem publicant-ho a l'espai de "Notícies" però a banda, també anirem posant-ho a l'espai exclusiu reservat a tal efecte: "Curs 2018-2019" i dins d'ací: "Admissió 2019-2020". A l'enllaç de la imatge podeu accedir directament.
Com que s’han de publicar les vacants que puguen produir-se per al curs 2019-20, i abans del començament del termini d'admissió de nous alumnes, cal que confirmeu la continuïtat de la formació del vostre fill/a en el nostre centre el proper curs. Per a realitzar la confirmació, heu de tornar emplenat el document que us hem fet arribar a través dels vostres fills i que podeu baixar-se també del web, abans del 7 de maig. Juntament amb la confirmació heu de lliurar els 30 € d'assegurança escolar. A l'enllaç teniu també el document.
El passat dijous 28 de març, alumnes de 3r i 4t d'ESO dels col·legis Santa Ana (Villalonga) i Calderón (Grau de Gandia), férem una visita a la comunitat de monges de "Iesu Communio" a Godella. En total 147 persones entre alumnes i profes. Va ser una experiència magnífica. Compartírem amb elles un temps de diàleg on els alumnes els preguntaren sobre la seua vocació i el seu estil de vida i elles van respondre donant el seu testimoni i fent alguns cants on tots participàrem. Al final de la visita vam acudir a l'església i les germanes ens convidaren a deixar davant la Verge un paper amb una intenció personal per la qual van a resar. La cistella estava plena de papers! Els alumnes van eixir molt contents i molts han dit de repetir. Les germanes també van dir que els va impressionar la seua participació i el seu comportament. El dia de convivència entre els dos col·legis va ser fantàstic. A l'enllaç tenu algunes imatges dels moments.
Esta setmana els alumnes de 6é han treballat les matemàtiques i la memòria operativa resolent problemes de manera lúdica. Els alumnes, agrupats en 5 persones havien de fer carreres de relleus. El primer company anava a la zona dels cons per llegir el problema. Després tornava al seu grup per explicar-lo i entre tots resoldre'l. En cas de dubte, seria el segon companys qui anava a llegir el problema de nou i centrar-se en el dubte que els havia sorgit. Així successivament. D'aquesta manera els alumnes treballen de forma cooperativa i escoltant-se uns als altres, a més, d'aprendre diferents conceptes matemàtics. A l'enllaç teniu més imatges.
Our sorroundings, sharing thought Ict..(compartint la nostra herència cultural a través de les TIC) és el nom del nostre projecte Erasmus K229 que ja ha iniciat la seua travessia. Durant aquests dies ens hem conegut, hem compartit, hem treballat per a arribar a acords i hem tingut experiències vitals fonamentals i necessàries per a què el projecte arribe a bé a bon port. La tripulació, el grups de docents que crèiem que tot l’esforç realitzat paga la pena per a crear en els alumnes experiències que formaran part del seu banc de records fonamentals i del seu bagatge personal, està preparada per a salpar i espera al passatge -alumnes que es trobaran amb amb altres alumnes d’altres països i que es contaran els uns als altres com és el lloc on viuen-. Al final, es tracta de compartir, de ser generós i deixar-se sorprendre per allò que es coneix per primera vegada. Eixe esperit ens ha acompanyat durant aquestes jornades i el regal ha estat fer possible l’essència dels programes europeus: obrir camins, obrir la ment i generar lligams personals amb futur. Creiem que el grup de treball d’aquest projecte comença amb molt bon peu. Thank you partners! A l'enllaç teniu algunes imatges.
Benvinguts a la classe de quatre anys. Els xiquets de la classe dels superherois, estan avançant molt este curs en l’aprenentatge de l’anglès. Gràcies a les rutines que repetim en totes les classes, els xiquets van adquirint seguretat i confiança per entendre i participar en les diferents activitats. En cada sessió treballem l’assistència, el temps, els sentiments, els dies de la setmana... i repassem el vocabulari. També utilitzem cançons, ritmes i contes per adquirir una millor pronunciació i entonació. Amb aquesta metodologia els xiquets estan aprenent dia a dia a ser més competents i autònoms, a més de gaudir en l’aprenentatge d’aquesta llengua. A l'enllaç de la imatge tenim un vídeo per vore tots els avanços que fem amb ells.
El passat dilluns dia 25 de març els alumnes de 1r i 2n de Primària vam visitar la fàbrica-museu de xocolate de Sueca. Amb aquesta eixida s’ha pretès apropar a l’ alumnat al món del xocolate i el cacau. Relacionar diferents matèries amb el món xocolater i posar en pràctica els objectius que s’han treballat en el projecte d’hàbits saludables a l’aula. I així mateix, fomentar un aprenentatge significatiu inculcant al xiquet la curiositat i l’ interès per la procedència del xocolate. Els alumnes del primer cicle de Primària van entendre la fabricació del xocolate a partir de l’ observació i experimentació. I també van comprendre i valorar con influeix aquest producte en la nostra dieta i salut. En acabar la visita vam anar al parc de l’estació a gaudir de l´última hora del matí tots junts. Va estar un dia molt emocionant i divertit! Teniu més imatges a l'enllaç.
Dins del projecte de lectura diària, els alumnes de primer de Primària hem rebut la visita de Mari Carmen, la iaia de Marta, una persona entranyable, animosa, emprenedora i mestra jubilada que, amb la col·laboració de la seua neta, ens ha fet partícipes d'un conte molt actual: Les nenes seran el que vulguen ser. Hem gaudit d’una animació lectora relacionada amb la igualtat de gènere, deixant de manifest que tots els xiquets i xiquetes poden ser el que vulguen ser de majors, posant fi a tot tipus de discriminació. Perquè tots tenen els mateixos drets i oportunitats, són tractats amb el mateix respecte, i tots poden lluitar per aconseguir els seus somnis. Després de dialogar una estona, han realitzat un bonic mural amb dibuixos del que volen ser de majors. Des d'ací donem les gràcies a la iaia de Marta per portar a l'aula una història preciosa amb un missatge poderós. A l'enllaç de la imatge teniu uns quants moments de la visita.
Els alumnes de 2n de Primària hem treballat el tema de les unitats de longitud. Estem envoltats de matemàtiques i hem de saber interpretar-les per ser competents i autònoms en el dia a dia. L’ensenyament de les mesures pot convertir-se en una qüestió aritmètica difícil d’entendre per als alumnes, atès que rarament es fan fora de l’escola. L’objectiu és que els alumnes troben el sentit de la mesura i no pas com un contingut aïllat i desmotivant que “pren vida” únicament dins de les quatre parets de l’aula en format d’exercicis repetitius. I a més, en aquest treball cooperatiu, en el terreny afectiu estableixen vincles, es posen en el lloc dels altres i construeixen junts el coneixement. Ha sigut una forma diverdida i instructiva d’aprendre! Teniu les imatges a l'enllaç.
El passat divendres els alumnes d’infantil van gaudir d’un teatre dedicat a la festa tradicional de les falles. Van aprendre, què se celebra durant aquestes festes tradicionals que tenim a la nostra Comunitat. Mascletà, els castells de focs artificials, l’ofrena, la indumentària típica dels fallers, els monuments.... Després van anar al menjador per poder gaudir del nostre museu faller. Per acabar el matí i en directe, al pati del col·legi, va haver una ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats, on cada xiquet portava la seua floreta per oferir-li-la. Va ser un dia meravellós, on van aprendre moltes coses que, de segur, mai oblidaran i quan algú els pregunte alguna cosa relacionada en les falles, sabran contestar sense cap dubte. Visca Sant Josep i Visca les falles!! A l'enllaç teniu totes les imatges.
El passat 8 de març, vam celebrar "Dia de la Dona", dins del projecte d'apadrinament lector dels alumnes de primer i sisè, hem volgut fer un homenatge a totes les dones, en especial a les mares, per ser fonts insubstituïbles de la vida i indiscutibles en el suport de la família. Per eixe motiu els alumnes de l'apadrinament han presentat l'exposició "Vint-i-quatre hores en la vida d'una dona", sols per donar visibilitat a eixe horari que dia a dia lluiten les nostres dones per complir. Perquè la igualtat, la coeducació, és un camí que hem d'iniciar en les famílies i en el col·legi, valorant les capacitats de tots i totes i d'igualtat en tots els aspectes. Hui ha sigut un gran dia amb la inauguració de l'exposició al saló d'actes, lectura d'un manifest, representació d'un obra de teatre pels alumnes de cinquè i un recorregut pels homenatges particulars a cadascuna de les mares dels nostres alumnes, i hem finalitzat l'acte gaudint d'un esmorzar festiu, en els quals els professors del centre han col·laborat voluntàriament, per a convidar a tots els assistents. Un dia especial per a les nostres dones! Podeu vore totes les imatges a l'enllaç.
La Quaresma, que comença el proper dia 6, dimecres de cendra, ÉS TEMPS DE PERDÓ, en el sentit que ens permet acostar-nos al misteri Pasqual. Demanar perdó no pot ser una acte "voluntarista", si no més bé la conseqüència d'haver experimentat la misericòrdia de Déu. Sentir-se estimat, i perdonat ens apropa a l'esperança, ens obri els ulls a les necessitats dels demés i ens reconcilia amb nosaltres mateix. BUSQUEM L'OCASÍÓ EN ESTA QUARESMA PER A CELEBRAR EL PERDÓ PER MITJÀ DEL SAGRAMENT DE LA RECONCILIACIÓ.
Aquesta pregunta la vam fer als alumnes de 2n ESO en la matèria de Reforç Instrumental. Una vegada al mes deixem els iPads, quaderns i bolígrafs i ens concentrem en un joc: ELS ESCACS. Les respostes van ser encertadíssimes: a) estem concentrats una bona estona de temps, b) ens ajuda a prendre decisions contemplant les consequències de cadascuna, c)Controlem la impulsivitat. Estem totalment d’acord: concentració, memòria, capacitat de decisió, pensament analític o afany de superació són alguna de les múltiples capacitats que es poden adquirir o reforçar amb la pràctica periòdica dels escacs i que, a la vegada, són transferibles a altres àrees de coneixement. Teniu unes imatges a l'enllaç.
Els apicultors consideren que donada la greu crisi per la qual travessa el sector respecte al mercat de la mel, és necessari posar de manifest la situació desfavorable que pateix l'apicultura. Nosaltres hem volgut que els nostres alumnes d'Infantil coneguen l'apicultura de primera mà i la importància d'aquesta professió amb una jornada lúdica i interactiva . La incitativa ha estat promoguda pels pares d'un alumne, professionals d’aquest sector, que gustosament s'han acostat a les aules per a conscienciar que les abelles són un gran aliat de l'home i de la vida. A l'enllaç de la imatge podeu vore els moments de la visita.
Els alumnes de 3r de primària estem treballant en un projecte sobre el cos humà i la salut. Per aprendre el procés de la nutrició estem elaborant un Lapbook. Sabeu què és un Lapbook? és un llibre desplegable fet de cartolina que conté notes, dibuixos, minillibres, fotos, finestres, solapes, sobres, i/o altres materials que recullen d’una manera organitzada i molt visual la informació detallada sobre el tema central. Ajuda a despertar la creativitat, afavoreix la comprensió de la informació i l’estructuració de les idees, i ofereix una forma d'apendre atractiva i motivadora. Ens estan quedant xulíssims! A més, molt prompte rebrem la visita d’una nutricionista per explicar-nos les propietats d’una bona alimentació; que per cert, és la mare d’un alumne de la nostra classe. Fent click a la imatge podeu vore com va el nostre projecte. Estigueu atents, seguirem informant-vos com anem avançant.
Els alumnes de 2n de Primària estem treballant en un projecte interdisciplinar sobre l’alimentació saludable. Per a pendre consciència dels aliments que consumim i així millorar els nostres hàbits, investiguem la composició d’alguns aliments. L’experiència ha consistit en comparar l’empremta que deixen diferents aliments en un full blanc de paper, amb les taques que deixen substàncies com l’oli, l’aigua, avellanes, etc... Hem descobert quins aliments porten greix perquè han deixat una taca oliosa perdurable al paper. Els greixos són importants en la nostra alimentació perquè ens ajuden a renovar l’energia que perdem amb l’exercici físic, però un excés de greixos pot ser perjudicial. Així que, compte amb ells! Ara ja sabeu com identificar-los! Ha sigut una forma diverdida i instructiva d’aprendre!
Ens complau comunicar-vos que els alumnes de primer i sisé de Primària han participat en la campanya de Mans
Unides en el concurs: Festival clipmetratge. Podeu entrar en l’enllaç i votar el nostre vídeo: http://www.
Qui diu que les mates no són divertides?
A l’aula de 3 anys, aprenem les matemàtiques vivint-les amb experiències divertides que ens fan saber més, sense adonar-nos de molts conceptes matemàtics: des de la numeració a la geometria, la mesura i el raonament lògic, l’ orientació espacial i la percepció visual. Aprofitant la curiositat que tenen els nostres menuts, l’aprenentatge és sempre sensorial amb la manipulació, l’experiència, el joc i el constant moviment per tots els espais de la classe i del col·legi. A més a més, Entusiasmat ens permet utilitzar ja des de xicotets, tècniques de treball amb metodologies innovadores com són les rutines de pensament i el treball cooperatiu, que afavoreixen la interacció positiva entre els membres de l’equip. Al vídeo que presentem podeu vore una xicoteta mostra.
Els alumnes de 4t d’ESO han estat treballant dur en el projecte de medi ambient del centre. Pretenen conscienciar a tota la Comunitat Educativa sobre la importància del reciclatge, no sols dels residus que van als contenidors blau, groc i verd sinó també dels residus que portem al punt verd. Ens expliquen perquè cal utilitzar l’ecoparc mòbil que arriba a Villalonga cada dilluns i els beneficis que s’obté amb la TASA COR. Esperem que siga un èxit aquest nou projecte de medi ambient i vos animem a que col·laboreu amb nosaltres. En aquesta web teniu tots els detalls de les coses que podeu portar: https://bit.ly/2Bx3pQm. També, a l'enllaç de la imatge teniu més informació dels cartells.
Aquesta setmana passada els alumnes de 4t de primària van finalitzar el projecte de la ràdio. Hem aprés que en la ràdio no s'improvisa sinó que es prepara molt bé abans d'emetre amb l’ús del guió tècnic i es calcula de forma precisa el temps de cada intervenció, de la sintonia, dels efectes sonors, etc. Ens hem convertit en locutors per un dia i hem fet una falca publicitària i un publireportatge com a formats radiofònics. També hem aprés a utilitzar plataformes online per a l’edició de podcasts com és el Spreaker. Hem disfrutat del treball en equip i especialment l’aprenentatge basat en projectes ens ha permés investigar i resoldre problemes, aprendre i conèixer en companyia dels altres. Podeu vore algunes imatges a l'enllaç.
Els alumnes de 1r d'ESO de la matèria de Projectes interdisciplinaris, han iniciat un xicotet projecte que pretén difondre a través de les xarxes socials i la ràdio escolar del centre la importància de les fàbriques d'electricitat que existien en el llit del riu Serpis. En aquest treball es recuperaran dades rellevants sobre el patrimoni industrial de Vilallonga així com testimoniatges de persones que van tindre alguna relació amb la vida i el treball en aquelles fàbriques. Aquesta tasca s'emmarca dins del projecte de medi ambient que al seu torn està inclòs en el programa europeu ERASMUS+ del qual participa el nostre centre. Els resultats d'aquest i altres projectes també podran apreciar-se en la pròxima fira gastronòmica en l'estand del col·legi. Us convidem a conéixer-los …
El coneixement ens transforma i el resultat d’aquesta transformació es mostra també als corredors del Col·legi Santa Ana. Si veniu, veureu uns corredors plens de color, d’imatges, murals, paraules clau, mapes mentals, Visual Thinking… Els nostres alumnes ho han fet possible mostrant els resultats del que estan treballant. Amb aquesta manera d’aprendre, l’alumne és el centre, afavorint la seua autonomia i la col·laboració amb els altres companys. A més a més, fem visible el treball a tota la comunitat educativa: els corredors s’han convertit en espais d’aprenentatge perquè mitjançant les parets i els recorreguts que els alumnes fan a diari per desplaçar-se d’un lloc de treball a l’altre, la possibilitat d’accedir al coneixement generats pels altres i “posat a disposició” de tots, genera oportunitats constants d’aprenentatge. A l'enllaç teniu algunes imatges dels nostres corredors, si les mireu, de segur que aprendreu molt!
Com a part del nostre programa de lectura diària, la classe de 4t de primària ha volgut convidar a les famílies per a què ens contaren la seua experiència al llarg de la seua vida com a lector/a. Ha estat una experiència genial, ens han recomanat llibres xulíssims, ens han contat històries al voltant de la lectura molt interessants i fins i tot ens han llegit llegendes i contes que ens han encantat i no coneixien. Moltes gràcies famílies per motivar-nos i mostra-nos la vostra vessant lectora.
Amb un emotiu acte, els alumnes i professors i també alguns pares i mares, ens vam reunir al pati per a commemorar este dia. Entre tots, vam alçar un arbre amb coloms de paper a les quals li hem donat la forma de la nostra mà i allí vam escriure el nostre compromís pacificador. Les paraules de la Directora ens van fer reflexionar sobre el vertader significat de la paraula “pau” i el missatge del Papa Francesc ens ha donat les “pistes” per a ser constructors de la Pau. Tot seguit, el nostre rector, En Vicent Sarrió, ens va llegir la Carta de San Pau als Colosenses fent-nos vore com hem de buscar la Pau de Déu i fer-la “vida”. Paula, una alumna de segon de l’ESO ens va llegir alguns extractes de les cartes que ens envien els xiquets que tenim apadrinats a Bolívia; cartes commovedores i agraïdes que ens animen a seguir “treballant” per un món més just. Per a finalitzar l’acte, vam cantar tots junts la cançó “SOMOS” reivindicant la valentia, la força i l’emoció que ens uneix en l’extensió de l’Evangeli. El matí va continuar amb la “cursa solidària” a benefici dels xiquets apadrinats a Bolívia. Una cursa, intensa, on els alumnes ho van donar tot però també s’ho van passar d’allò més bé. I amb la satisfacció d’haver aportat un “granet” d’arena més, en el camí de la construcció de la vertadera Pau. Desitgem que passàreu un FELIÇ DIA DE LA PAU. A l'enllaç de la imatge podeu vore tots els millor moments.
Això pensaven els alumnes de 5 anys ... però ja l'entenen i parlen com ell! Els nostres alumnes gaudeixen a l’aula aprenent l’anglès. Com ja sabeu, al centre utilitzem la metodologia AMCO. Aquesta forma de treballar la llengua estrangera, estimula i motiva als xiquets, perquè aprenguen l'anglès d'una forma activa, lúdica i divertida mitjançant jocs, cançons, activitats variades i molt entretingudes, basades en tots els interessos i gustos dels alumnes. En aquest moment del curs, ja podem observar els fruits del treball diari que els alumnes realitzen per tal d’aconseguir un domini de la llengua. Pareix mentirà, però aquests alumnes ja entenen i diuen molt més que paraules soltes. Sens dubte són autèntiques esponges que van absorbint cada vegada amb més facilitat les diferents estructures i vocabulari treballats. Amco ha marcat un abans i un després, ja que ha aconseguit revolucionar l’ensenyança de l’anglès en els centres i aconseguir que alumnes i mestres treballen en una atmosfera 100% en anglès, on cada alumne pot realitzar un aprenentatge vivencial. Podeu vore a l'enllaç de la imatge un xicotet vídeo.
Els alumnes de 3r i 4t de primària el dijous passat van gaudir d’un dia especial amb la celebració del dia Sant Antoni. Vam pujar a l’Ermita i ens van donar unes monetes beneïdes. Aprofitant l’ocasió feren activitats l’observació de l’entorn des de l’Ermita i dinaren l’arròs al forn, com és de tradició en el poble. Va ser un dia que van gaudir del temps i de la muntanya al mateix temps que celebraven la festivitat i apreníem del nostre patrimoni natural i cultural. Vos deixem unes imatges a l'enllaç.
Com és de gran el planeta Terra? Per què li diuen el planeta blau?. Estes preguntes i moltes altres han intentat respondre els nostres alumnes de primer de Primària dins del projecte de Socials "Quin oratge que fa?". Han construït el seu propi planeta Terra, han pintat i retallat cada continent, han aprés els seus noms, els han pegat sobre un globus, i així és com visualment s'han adonat de les proporcions del globus terraqüi i que ocupen molt més espai els oceans que no els continents. Ha sigut un taller divertit i molt significatiu per a tots. Podeu vore les imatges a l'enllaç.
Els alumnes de sisè van començar la darrera setmana el seu camí per a la participació del 21é premi literari Sambori 2019 (el premi literari més important en valencià). Més enllà de la seua participació, han estat escalfant els motors de la creativitat utilitzant una gran ferramenta per a escriure: les cartes Propp. Aquestes cartes van estar dissenyades pel gran mestre de la creativitat Gianni Rodari (Omegna, 23 d'octubre de 1920 - Roma, 14 d'abril de 1980) a partir dels estudis de l'erudit rus Vladimir Propp ( Sant Petersburg, 1895- Leningrad 1970) qui va descobrir que en els contes tradicionals es repetien unes funcions recurrents. A partir d'eixes funcions, els alumnes de sisè han tret múltiples històries i infinites possibilitats i així, han creat el seu món propi i personal que només espera ser llegit. Qui diu que escriure no és divertit?
Encetem l’any amb una interessant reflexió sobre el que significa ser pacient. Actualment la vida s’esdevé a un ritme vertiginós: sempre tenim massa pressa per a fer, per a arribar, per a resoldre tota clase d’asumptes, cites urgents…Estem acostumats a obtener ràpidament el que volem; per açò és necessari fer una pausa en el camí i reflexionar sobre el valor de la PACIÈNCIA. Com diu el llibre dels Proverbis 14,29 “Qui és pacient demostra molta prudència; molta estupidesa, l’impacient”. De segur que tots ens trobem amb situacions que requereixen de molta paciència. Practiquem esta virtud. Us deixem a l'apartat de circulars de Pastoral l'última de gener.
Totes les vesprades, després d'un temps compartit de Biblioteca tutoritzada, on els alumnes acaben feines de classe o estudien, comencem diversos tallers. Les vesprades de dimarts d'enguany, les dediquem a dos tallers molt interessants i divertits. Uno es "The bing bang Theory", on els xiquets actuen com a científics gaudint d'experiments adequats a la seua edat, com: experiments amb aigua, tinta invisible i alguna investigació amb elements tan quotidians com els ous… L’altre taller és "Amb ulls d'art", on els alumnes expressen la seua creativitat i sensibilitat per dibuixar, retallar, crear, pintar amb el dit, pinzell o altres combinacions possibles. Les creacions artístiques han estat relacionades amb les estacions i algunes festivitats marcades com el Nadal. També vam dur a terme un projecte dedicat a la Prehistòria. Tot un èxit! La resta del curs continuarem treballant i experimentant diferents tècniques i materials plàstics. Els tallers són rotatius i els xiquets romanen en ells durant dues setmanes, després canvien de taller fins arribar als "jocs de taula" on es diverteixen junt als companys de jocs d’enginy i aprenen estratègies noves. Tot un repte per als nostres alumnes dels tallers del dimarts! A l'enllaç podeu vore les imatges.
"El reportatge és un relat periodístic que presenta una informació de forma extensa i àmplia. A diferència de la notícia, un reportatge pot tractar fets que no són d’estricta actualitat". Així començàvem a explicar l’apartat de “Gèneres periodístics” a valencià de 3r d’ESO. La visió de la realitat de hui es fa necessària treballar-la. Els alumnes han aprés a vore la realitat des des molts punts de vista, i així han estat treballant els seu propi. S'han esforçat de valent per a investigar un tema que els motivara. Cal dir que hi ha hagut alumnes que han preferit fer el reportatge per escrit, i també els ha eixit un gran treball. En general, han sabut expressar les seues inquietuds i mostrar la seua capacitat de treball en grup. Vos deixem els enllaços de dues mostres de reportatges perquè comproveu la seua qualitat. Enhorabona pel vostre esforç.
- Reportatge sobre tiroteig d'Estrasburg: https://youtu.be/BSWRb3FlOtM
- Reportatge sobre l'Àrea 51 als EEUU: https://youtu.be/MJear65mmEg
Celebrar el Nadal és donar la benvinguda a les sorpreses del cel a la terra. El Nadal és el triomf de la humilitat sobre l'arrogància, de la simplicitat sobre l'abundàcia, dels silencis sobre el rebombori, de l'oració sobre "el meu temps", de Déu sobre el meu "jo". (Francesc, 19-12-2018).
Després de celebrar l’esmorzar solidari organitzat pels professors del nostre col·legi, vam entregar Càrites tots els diners recollits durant el trimestre per a ajudar en la nova casa per a Càrites (512€). A més durant estes dues últimes setmanes vam recollir productes d'higiene per al Preventori i Càrites amb una gran participació de tota la Comunitat Educativa. Moltes gràcies a tots per la vostra col·laboració. A l'enllaç teniu algunes imatges.
Divendres passat va ser un dia replet d’alegria en tot el col·legi. De bon matí vam fer la celebració de l’Advent Nadal. Els alumnes d’infantil i primària van celebrar una Paralitúrgia a la capella i van besar al Jesuset. Igualment els alumnes de l’ESO van fer una celebració reflexionant tot el treballat aquestes setmanes d’advent, omplint el nostre cor d’actualitzacions necessàries per a il·luminar de bons propòsits les nostres vides. A l'enllaç de la imatge podeu vore tots els seus bons propòsits.
Amb aquest “hastag”, els alumnes del PAC (Projecte d’Aula Compartida: Col·egi Santa Ana-IES Vall de la Safor) iniciaren un Projecte amb el que pretenien aportar el seu “granet d’arena” en la construcció d’una societat en la qual la igualtat entre hòmens i dones siga una realitat. Començaren investigant els carrers amb nom d’hòmens i de dones que hi havien en els municipis de Villalonga, Palma, La Font i Almoines (localitats on viuen els alumnes). A partir d’ahí, elaboraren una presentació digital on recollien el seu treball d’investigació i el propòsit del mateix. Posteriorment contactaren amb els Ajuntaments a través d’una carta on proposaven el nom d’una nova Plaça als municipis: “Plaça de les Dones”. Al nostre municipi, Villalonga, ens va rebre molt amablement la regidora de polítiques d’igualtat i els alumnes li feren entrega de la carta al saló de plenaris. Mª Carmen Seguí, la regidora, a més de felicitar-los pel seu treball, es comprometé a dur endavant la proposta quan s’òbriga una nova plaça al poble. Els dos centres, també volem felicitar als alumnes del PAC per haver donat exemple del seu talant prestant un servei al seu municipi. Podeu consultar el projecte a l'enllaç de la imatge.
El passat dijous, dia 13 de desembre, els nostres alumnes de 5è i 6e de Primària van culminar el viatge que van iniciar amb els seus companys de curs. Efectivament, ells van ser els valents, els que es van decidir a anar a defensar tots els arguments que van treballar en les aules en València, competint amb altres 17 centres escolars en la primera lliga de debat escolar organitzada per la Fundació Activa-te i l'ESIC. Tots per a debatre la premissa: S’han de posar deures durant les vacances de Nadal. No importa el que els xiquets pogueren pensar, es tractava de defensar la postura que, per sorteig, els tocava: tant se val, a favor o en contra. I creieu-ho. Ho van defensar amb gran nivell i dignitat. Gràcies per ser dignes representants del Col·legi Santa Ana! Per cert, s’han de posar deures durant les vacances de Nadal? A l'enllaç de la imatge teniu el vídeo de l'anada en tren.
Aquest dimarts, els alumnes de primer i segon de primària han realitzat la primera eixida complementaria, que consistia en anar al teatre Raval de Gandia a gaudir com a bons espectadors d'un obra fantàstica on la imaginació, els colors, la musica i la diversió han sigut la garantia dels que els ha agradat molt. "Años luz" el seu títol i ens ha encantat. A més ens han pogut fer fotos amb les tres actrius d'Astúries. Primerament han esmorzat al parc del Prado, després el teatre i a continuació un poc més de jocs. Un matí divertit, gaudint dels companys i d'un obra especial. A l'enllaç de la imatge teniu els millors moments.
Els alumnes de 3r de primària han fet la primera gravació d'aquest curs per a la ràdio escolar. Es tracta de la lectura dramatitzada del conte "El castillo encantado" que hem preparat en algunes sessions a l'aula. Per a ells ha estat tot una experiència molt motivadora el fet de gravar a la radio, millorant molt la seua dicció i la lectura expressiva. Esta, ha estat la primera, però ja estem preparant-ne algunes gravacions més que podreu sentir próximament. Ara si voleu escoltar-la no teniu més que anar a la pàgina web del col·legi, buscar Ràdio E-lectiva i punxar l'enllaç o també el podcast pujat en youtube. A l'enllaç de la imatge teniu la mostra.
El passat divendres va ser un dia molt especial per als nostres alumnes de 2n de primària i 1r d'ESO, vam participar en les "Nadales al Carrer" de València i vam anar anunciant el naixement de Jesús amb els nostres cants. Va ser molt bonic. A més, es van donar els premis als guanyadors del concurs de targetes de Nadal dels Col·legis Diocesans i aquest any, el premi ha sigut per a un dels alumnes del nostre centre Pablo Morant, de sisé de primària. Enhorabona, Pablo! A l'enllaç de la imatge podreu veure els millors moments.
El passat 11 de desembre va ser un gran dia per als alumnes de primer i sisè de primària, per fi vam celebrar l’acte d’ inici del Projecte d’ Apadrinaments 2018/19. Vam començar amb l’entrega d’un regal del padrí/na al fillol/a, seguidament cada padrí va contar un conte al seu fillol. Posteriorment, es va fer entrega del contracte d'apadrinament lector on els alumnes s’han compromès a seguir algunes normes, i finalment amb l’ ajuda dels padrins els alumnes de primer van redactar, amb molta, il·lusió la carta als Reis Mags. Va resultar un matí molt enriquidor i esperem repetir moltes activitats junts.
Al llarg d’ aquest curs anirem informant-vos! Podeu vore totes els millors moments a l'enllaç de la imatge.
El passat dimecres va ser un dia molt especial per al col·legi Santa Ana. Vam presentar el programa d'apadrinaments lectors entre cursos i el punt de partida del nostre projecte Europeu Erasmus +, un projecte molt ambiciós, subvencionat per la Comissió Europea, en el qual participen quatre països i nosaltres som els coordinadors. Per a començar, els delegats dels cursos que s'apadrinen entre ells, van rebre un diploma que els acredita com a padrí i com a apadrinat, a partir d'ara comencen junts una aventura de somnis, complicitats, col·laboració... compartiran un vincle per a sempre. A continuació, alumnes de diferents cursos van presentar cadascun dels països amb els quals treballarem i farem intercanvis: Italia, Polonia i Bulgaria. Per a finatlitzar vam presentar als guanyadors del concurs de dibuixos i logotipus dels projecte Erasmus +. En la categoria d’infantil, els seleccionats han estat: Miguel Nadal, Alexandre Femeneia i Biel Gregori. En la categoria de primària: Nerea Gavilà, Sonia Martí i Arnau Roig. I finalment el logo que ens representarà en el projecte serà el d'Alina Gorrita, de 2n d'ESO. Enhorabona a tots els participants i als guanyadors, ho heu fet molt bé! Teniu les imatges a l'enllaç.
Com tots els anys, el passat cap de semana es realitzà la Campanya de la Gran Recollida d’aliments per tot el territori nacional en la que col·laboraren un gran nombre de supermercats i centres comercials a més d’un nombrosíssim cos de voluntaris entre els que es trobaven els alumnes i professors del nostre Col·legi, a més de CARITAS-Villalonga. La finalitat d’aquesta Campanya és omplir les despenses del Banc d’aliments de cadascuna de les províncies espanyoles per a poder atendre a les famílies que necessiten ajuda per cobrir les necessitats bàsiques alimentàries. L'experiència com a voluntaris sempre és molt gratificadora i creiem que els nostres alumnes s’han de comprometre en estes tasques humanitàries. Des d'ací els agraïm que hagen donat el seu temps, un dissabte de vesprada, per a un col·lectiu tant vulnerable. A l'enllaç de la imatge podeu vore algun dels moments.
Aquest curs, dins del projecte “Escola saludable“, al nostre col·legi volem fomentar un estil de vida sana. Entre altres activitats, aquesta vegada, ens hem centrat en l’alimentació. Els alumnes de 1r i 2n de primària ho hem posat en pràctica fent un desdejuni sa. Així aprenem la importància dels aliments que deuen estar inclosos en ell. Hem compartit junts tots els beneficis que aquestos aliments ens proporcionen. Boníssim! En voleu un poc? A l'enllaç de la imatge en teniu una mostra.
Els alumnes de Tecnologia de 4t ESO organitzen el 1er concurs “E-LECTIVA SONA" en el qual alumnes des de 3r de Primària fins a 4t ESO poden demostrar els seus dots com a narradors, cantants o músics presentant les seues maquetes en les diferents modalitats del concurs. Si t'agrada la ràdio o la música i vols demostrar les teues habilitats en aquest camp no deixes de participar en aquest esdeveniment. Les bases del concurs les pots consultar en el codi QR que es troba en els cartells de l'esdeveniment i en l'enllaç de la ràdio en la web del col·legi. Vinga, anima't i deixa escapar el teu talent!
Els alumnes de 3r d’ESO han participat en el 1r concurs de vídeos contra la violència de gènere que ha organitzat l’Ajuntament de Vilallonga i han guanyat el 2n premi de la seua categoria! Durant dues setmanes els alumnes, a l’hora de tutoria, han analitzat un tema que per desgràcia és noticia tots els dies, amb l’objectiu de sensibilitzar, conscienciar i previndre estes situacions. Volem destacar la cohesió com a grup i el magnífic treball cooperatiu que han fet per a aportar el seu granet d’arena a aquesta societat i millorar com a persones. Enhorabona! Un gran treball que no deixa indiferent ningú! Entreu a veure'l fent click a la imatge.
Ens agrada quan fa bon temps i gaudir dels jocs al pati. Però de vegades plou, aleshores ens quedem jugant a jocs de taula, pintant i xarrant a les classes durant el temps d'esplai. Portem uns dies que no para de ploure i sabem que per als dies de pluja necessitem de l'impermeable, les botes d'aigua i el paraigües. També que l'aigua és necessària per a les persones, les plantes, el sòl i els animals. Quantes coses estem aprenent en el Projecte de Ciències Socials! Estem investigant sobre el temps atmosfèric, com per exemple com poden els nostres meteoròlegs saber amb anticipació el temps que va a fer o mesurar la quantitat d’aigua que ha caigut al nostre poble en aquest últim episodi de pluges torrencials. Així que també hem construït un pluviòmetre per a mesurar la pluja i saber els litres/m2 en 1 hora que cauen. Però per què plou? Hem fet un experiment i només isca el sol sabrem si ens ha funcionat!! Seguiu els passos de l’experiment i sabreu la resposta. A l'enllaç de la imatge ho podreu vore.
Avui al col·legi Santa Ana, els alumnes d’infantil han pogut experimentar els olors i sabors de la tardor. Gràcies a la col·laboració de tots, en aquest esmorzar hem tocat, olorat i tastat tots els fruits que aquesta estació ens ofereix. Ha sigut una experiència molt gratificant per a ells, perquè han descobert fruits que no coneixien. Per acabar amb la festa, els xiquets han gaudit d’una animació lectora, per anar adquirint l’hàbit lector i el plaer de llegir. A l'enllaç de la imatge podeu vore els millors moments.
Santa Ana Xefs és el nom del projecte que porten a terme els alumnes de 1r d’ESO en l’assignatura de valencià. Després d’un temps on han aprés vocabulari del món de la cuina, realitzat rutines de pensament per a descobrir les parts d’una recepta, fet receptes i vídeoreceptes, conegut el treball del nostre veí Perfecto Rocher i treballat utilitzant estratègies cooperatives donaven per finalitzada una part del projecte. Ahir, divendres organitzaven un esmorzar solidari amb les seues elaboracions, on els companys de secundària han tingut l’oportunitat de participar. Donem les gràcies a tots els qui han col·laborat. Podem dir que estan fets uns vertaders xefs! Al final, la recaptació de l’esmorzar s’ha quedat en vora 100€ que, amb molt de gust, donarem a Cáritas Villalonga. No us perdeu la bona pinta que tenen les seues elaboracions a l'enllaç de la imatge.
La comissió Erasmus+ continua treballant en el desenrotllament del Projecte “Sharing and Spreading our Cultural Heritage through ICTs”, però esta reunió és especial, ens reunim per primera vegada després de conéixer que el nostre Projecte ha sigut aprovat. Una de les primeres accions és posar-nos en contacte amb els nostres socis de Polònia, Itàlia i Bulgària per a concretar accions. Ara comença el nostre compte arrere per a donar pas al començament d'un projecte nou fet amb molta il·lusió.
Entenem la gamificació en l’aprenentatge com l’ús intencionat de jocs o mecàniques derivades de la cultura del joc com a principi interactiu motivacional. És a dir, es tracta d’usar jocs o elements del joc per assolir tasques d’una manera més divertida i efectiva. Aquesta definició és actualment una realitat a les nostres aules i un exemple més el trobem al "Taller de reforç" de 2n i 3r ESO, matèria ofertada al Col·legi Santa Ana amb la finalitat de reforçar les Competències Bàsiques i destreses necessàries per afrontar amb èxit les matemàtiques i les llengües. Juguem amb les matemàtiques i assolim els continguts treballats, i després juguem al Joc de l’Oca practicant les operacions que apareixien a les targetes creades. Les cares dels nostres alumnes ho diuen tot. Vam gaudir d’allò més bé i, el més important, després de repetir vàries vegades les diverses operacions, les sumes, restes, producte i divisió de nombres enters, no s’oblidaran per als nostres alumnes. Al menys per una bona temporada! A l'enllaç de la imatge podeu vore alguns dels moments.
Què i com celebrem esta festivitat? Ahir al col·legi vam celebrar la festivitat de Tots Sants. A infantil i primer cicle de primària vam conéixer la vida dels Sants, perquè ells són un model de vida, identificats amb Jesús. Hem preparat uns "post-it" on investigaven sobre el seu Sant: quin dia se celebra, qui era eixe Sant/a, que va fer... i s'han imaginat i dibuixat cada xiquet/a com a Sant. Com podeu observar a les imatges tenim vertaders artistes al nostre centre ja que són molt creatius. La resta de l’alumnat de primària i de secundària, vam reflexionar sobre el missatge que el Sant Pare Francesc ens envia en la seua carta, la Gaudete et Exsultate, on ens anima a viure una vida plena i no mediocre i ens diu que TOTS ESTEM CRIDATS A SER SANTS! Vam vore el vídeo i llegir l’oració a classe de tutoria on vam treballar una dinàmica plantejant-nos com podem arribar cadascú a ser Sant. Podeu veure algunes de les nostres conclusions a les imatges. Per a finalitzar vam cantar tots junts "Para ser Santo de Jesed".
Aquest mes d'octubre a la classe de 6é de Primària hem treballat la Campanya del DOMUND (Diumenge Mundial de les Missions) elaborant cooperativament sis cartells amb el lema d'enguany "Canvia el món". Hem investigat sobre el treball dut a terme pels missioners en els països més desfavorits, com treballen per erradicar la pobresa, l'analfabetisme, la mancança d'aigua potable, l'assistència mèdica, les infermetats, la guerra de l'Iraq, Afganistan, Somàlia i Síria, els homicidis, la violència domèstica, les armes, l'ajuda als refugiats, als xiquets "soldats", als xiquets "explotats" per a treballar, a les dones enganyades i portades a l'estranger sense un treball digne ... Nosaltres volem col·laborar amb els missioners i missioneres en fer visible per mitjà d'uns cartells propis de cada grup de classe, que som amics de Jesús, i com ells fem possible el seu manament: "Anar pel món i fer deixebles seus" (Mt.28, 18-20). A l'enllaç de la imatge teniu els millors moments.
Teniu tots els detalls i les dates de presentació dels currículums a l'enllaç de la imatge. Per a entregar la informació només caldrà enviar un currículum a:
direccio@cdstana.com. Posteriorment, se li cridarà per a les possibles entrevistes. Molt sort!
Estimades famílies, el proper dissabte, dia 27 d’octubre es realitzarà la tradicional “romeria” al Racó de Duc, lloc on es va produir la troballa de la nostra patrona la Mare de Déu de la Font. En un temps en què la vida saludable, les curses, el senderisme, el contacte en la natura... ha calat en la mentalitat de tots, pensem que estaria molt bé participar en família en este pelegrinatge cap a la Nostra Mare. Les tradicions anem passant-les de generació en generació i no voldríem que aquesta es quedara en l’oblit. A més de ser saludable físicament, també ho és i molt, espiritualment, cosa que veiem que ens fa falta a tots. Us convidem a acompanyar-nos i gaudir d’un matí del dissabte “diferent”, familiar, saludable i emotiu. No es pot demanar més! Us esperem.
Pd: La missa es celebrarà a les 8 del matí del disabte 27 d’octubre i a continuació iniciarem la “romeria”.
La setmana passada férem la primera eixida complementària del curs. Primerament vam anar al Teatre el Raval. Va ser espectacular la posada en escena de l’obra Metamorfosi, basada en el respecte al medi ambient i el reciclatge. Els xiquets van gaudir d’una història molt divertida i molt adequada a la seua edat. Després visitàrem el museu Maga acompanyats per la monitora que ens va explicar curiositats de l’etapa prehistòrica en la comarca de la Safor. Per finalitzar allí realitzàrem un taller sobre l’invent del foc en el que els nostres alumnes participaren de l’experiència per equips. A l'enllaç de la imatge teniu alguns moments.
Els alumnes de segon de Primària són molt bons amics i amigues per eixe motiu ha sigut molt fàcil fer l'activitat de Religió "el bingo dels amics", que consistia en preguntar per grups les aficions de cadascú, els gustos, els esports, com són físicament i de caràcter, què els agradaria ser de majors, ... fins completar el "cartó" del seu bingo i conèixer-se millor. A l'enllaç pordeu vore algunes imatges.
Els alumnes de primer de primària tenen ganes de llegir com els seus companys majors i van a tindre moltes oportunitats d’estar en contacte amb els llibres. Aquest any, hem encetat un nou projecte amb l'objectiu de descobrir el plaer per la lectura i de crear l'hàbit lector, la pràctica diària de mitja hora de lectura en classe. Cada dia practicarem de diferents maneres, lectura en veu alta, lectura del mestre, contes il·lustrats, el lector d'un dia... activitats que permetran formar-se una autoimatge de lector que aprèn a avaluar anticipadament els llibres, a crear-se expectatives, que s’arrisca a seleccionar, que s’acostuma a prendre en préstec aquells llibres que li resulten atractius a la biblioteca d'aula. És per això que en aquest primer curs de primària, al igual que en la resta de l'etapa, hem començat fer una lectura diària, autònoma, seguida, silenciosa, de gratificació immediata i d’elecció lliure, que resulta imprescindible per desenvolupar la competència lectora. En breu contarem també amb l'apadrinament lector per a reforçar més aquest bonic camí. A l'enllaç de la imatge teniu una mostra del que hem explicat.
Ahir, vam inaugurar oficialment el curs amb l’Eucaristia que vam celebrar tots junts a la Parròquia. Nervis, rialles, algun que altre crit i fins i tot algun xiulit, ens han acompanyat en la celebració….però estavem contents perquè com bé diu el lema Pastoral d’enguany “Vosaltres sou els meus amics”, Jesús estava allí per a rebre'ns , Jesús estava allí per a comprendre i disculpar les nostres imperfeccions, Jesús estava allí per oferir-nos una vegada més, la seua AMISTAT. Mossén Vicent ens ha recordat que Déu és AMOR però un Amor que es manifesta en les bones obres així que pensem que tots tenim una gran tasca per davant i que necessitem també de les famílies per a fer visible eixe AMOR. Tot seguit hem desplegat al pati en presència de tots els alumnes i professors, la pancarta amb el Lema. Hem reflexionat sobre els símbols que apareixen en ella i ens hem compromés a gaudir plenament de l’AMISTAT QUE JESÚS ENS OFEREIX. A l'enllaç de la imatge teniu els millors moments.
La passada setmana els alumnes de 6é de primària van ser els afortunats en rebre els desitjats iPads. “Open the box”, així és diu el primer dia en què els alumnes obrin els iPads i els expliquem les nocions bàsiques. La satisfacció i els nervis es van apoderar dels xiquets i xiquetes i van deixar anar les emocions com el qui rep el regal més esperat de l’any. Els professors encarregats els vam explicar el bon ús que han de fer del nou dispositiu i que, en posteriors sessions, anirem posant-los al dia en l’ús acadèmic: correu electrònic, instal·lació d’aplicacions, projectar a la pantalla… Un dia per a recordar, de segur. A l’enllaç de la imatge teniu alguns dels moments.
Benvinguts a l’espai de reflexió que encetem de nou a l’inici de curs dins del Pla de Pastoral del Centre. Ens diu el Papa Francesc “Sé que sou capaços de grans gestos d’amistat i bondat. Esteu cridats a construir així el futur: juntament amb els altres i pels altres, però mai contra algú. Que el vostre quefer quotidià siguen les obres de misericòdia: entreneu-vos fent-les amb entusiasme per a ser campions de vida, campions d’amor. Així sereu coneguts com a deixebles de Jesús, així tindreu la carta d’identitat dels cristians. I vos ho assegure: la vostra alegría será plena”. Una missió meravellosa que continuem amb l’alegria de sentir-nos AMICS.
Com ja sabeu, aquest curs iniciem l'aplicació de la Jornada Escolar Contínua en Infantil i Primària. Amb la finalitat de poder organitzar amb temps les activitats del migdia i la vesprada, us fem arribar, a través dels vostres fills, aquesta circular amb les diferents opcions que ofereix el centre per a què seleccioneu aquelles en les quals teniu previst participar. És important que la llegiu i entregueu emplenada el més prompte possible. Moltes gràcies per la vostra col·laboració. NOTA: Hem detectat errors en els tallers que apareixen en la circular en paper, la versió correcta es la que vos enviem per whatsap i en la web. A l'enllaç de la imatge teniu la informació.
Vos deixem per a consultar i descarregar-vos les factures genèriques amb els preus dels llibres de text i material escolar per al curs 18-19. Estan organitzades per grup-classe. Per a alguns grup-classe (des de 5é de Primària fins a 4º d'E.S.O, tots dos inclosos) existeixen dues factures, una per als alumnes que pertanyen al banc de llibres 18-19 i una altra per a aquells alumnes que no pertanyen al banc de llibres 18-19. En qualsevol cas es tracta de factures en les quals s'ha d'indicar les necessitats reals particulars de cada alumne/a i per tant tenen un caràcter orientatiu i el preu final dependrà d'aquelles necessitats que es concretaran els dies de la venda de llibres en el Col·legi.
MOLT IMPORTANT: abans de realitzar un ingrés bancari o una transferència bancària i, davant qualsevol dubte, consultar a les persones encarregades de la venda de llibres en el Col·legi.
Benvolguts pares i mares,
vos informem de l’horari de venda d’uniformes per aquest nou curs 2018-2019 que comencem en breu!
Hem creat una circular on figuren els horaris i els dies de venda. Podeu accedir a ells polsant sobre l'enllaç de la imatge. Esperem començar bé aquest nou curs i que tot funcione de manera correcta, no obstant, si hi haguera qualsevol imprevist ja us avancem la nostra disculpa. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.
Estimades famílies,
vos informem del calendari i procediment de venda de llibres, llicències digitals i la resta de recursos educatius per al curs 18-19. És important que accediu a la circular, fent click a la imatge, i llegiu les instruccions per a agilitzar el procés.
Vos informem que el pròxim 1 d'agost es produirà una vacant en infantil, de 13 hores de jornada, per la jubilació d'una professora i la finalització del contracte relleu. Procedim a publicar la vacant en el tauler d'anuncis i al web. El termini de presentació de sol·licituds és del 18 al 25 de juliol. Podeu accedir a tota la informació polsant en la imatge. Si esteu interessats, envieu el currículum a la direcció del centre : direccio@cdstana.com.
La setmana passada els alumnes de 4t d'ESO del Col·legi Santa Ana van celebrar la seua graduació. Un acte molt emotiu on els protagonistes van rebre l'orla que els recordarà els seu pas pel nostre centre. A continuació, viatjaren amb l'ajuda dels discursos de la directora acadèmica, Gema, el tutor Santi Alberca i el preparat per ells mateixa contant les seues vivències al centre. Amb aquest acte es tancava la seua participació en els actes oficials del nostre col·legi. Aquest ha sigut l'acte de comiat de la generació 2005-2018. A l'enllaç de la imatge podeu vore tots els millors moments. Us desitgem un bon viatge!
Estimades famílies de 5é de primària, tal i com vam quedar en la reunió del passat dijous 14 de juny, hem creat un apartat dins del web amb tota la informació:
1- Preu dels dos packs, el de l'iPad de 32 Gb i el de 128 Gb per si algú el prefereix.
2- Les dades del finançament dels dos packs.
3- Les instrucions per a fer el finançament on-line (ja teniu disponibles els dos packs al web de Goldenmac).
Recordeu avisar per correu (santi@cdstana.com) si feu l'ingrés en el compte bancari del col·legi i escolliu l'opcio de 128 Gb. A l'enllaç de la imatge teniu accés directe a l'apartat del web.
Arrel del nom de la nostra classe, ens va sorgir la idea de treballar el projecte dels indis. Els nostres alumnes d'Educació Infantil 3 anys han estar estudiant aquestos dos últims trimestres la vida dels Indis Americans. Després d'haver-vos mostrat algun avanç del projecte, ara que s'acaba el curs, volen ensenyar-vos tot el que han après: situar geogràficament on viuen, el lloc on resideixen, les seues antigues cases s'anomenen tipis, com es vestien i amb quins materials els feien, la importància de les plomes, com es comunicaven en les distàncies... Molt de vocabulari relacionat amb ells, cançons, danses, eines que utilitzaven... i moltes coses més. En definitiva, han gaudit i participat en totes les activitats amb molta il·lusió i motivació. A l'enllaç teniu un xicotet vídeo final que arreplega algunes coses que hem après en el projecte, esperem us agrade.
Estimades famílies, dimecres és l’últim dia de curs de l’ESO, els alumnes podran entrar a les 9:00 del matí i eixir a les 12:00. Recordeu també que a partir de les 11:00 serà el lliurament de notes i que s’ha de presentar el document de Lliurament de llibres de text, així com el lot de llibres en el cas de 4t d’ESO. Sols es lliuraran les notes als representants legals dels alumnes. L'Equip directiu.
Vos informem que ha eixit la resolució per la qual es convoquen ajudes econòmiques per al finançament del servei de menjador. Podeu
trobar tota la informació i documents en la seu electrònica de la Generalitat: http://www.ceice.gva.es/web/
Vos informem que ha eixit la resolució per la qual es convoquen les subvencions per als centres educatius destinades a la reposició i renovació de llibres de text per
al curs 2018-19. Podeu trobar tota la informació, instruccions per a les famílies i documents en la seu electrònica de la Generalitat:http://www.ceice.gva.es/va/
Benovolguts, pares i mates. Esteu convidats a la celebració del Festival de fi de curs que se celebrarà el pròxim divendres, dia 8 de juny a les 20:30 hores, en el pati del Col·legi. Tot seguit celebrarem l’habitual sopar de de fi de curs. Podeu trobar la invitació a l'espai de les "Circulars".
Els nostres alumnes d'Economia de 4t d'ESO participen en un concurs on-line de finances organitzat pel Banc d'Espanya i altres institucions financeres, dirigit a estudiants d'ESO i Batxillerat. Ens plantegen qüestions relacionades amb comptes bancaris, assegurances, prèstecs ... i molts més temes d'àmbit econòmic. Tenim un equip format per 6 alumnes (condició del concurs) però ha participat tota la classe en la seua prepració. Ho han fet molt bé i amb molta il·lusió. Estem a l'espera de saber els resultats definitius de com hem quedat. Ací vos deixem alguna foto del moment en què varen participar.